Jak reklamować usługi medyczne zgodnie z prawem?
Prowadzisz centrum kliniczne, aptekę czy ośrodek rehabilitacyjny i zastanawiasz się, jak promować usługi medyczne, nie ryzykując przy tym naruszenia prawa? Pamiętaj, że branża ta jest obwarowana licznymi przepisami, które regulują reklamowanie produktów i usług medycznych. W naszym najnowszym artykule przedstawiamy rozwiązania, dzięki którym dowiesz się, jak reklamować usługi medyczne zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawnymi. Zapraszamy do lektury.
Jak wyglądają regulacje prawne dotyczące reklamy usług medycznych w Polsce?
Reklama to zachęta odbiorcy do skorzystania z danej usługi, która może występować w formie haseł, ulotek, sloganów, tablic, szyldów czy billboardów. W przypadku branży medycznej proces ten jest jednak nieco bardziej skomplikowany, gdyż niewłaściwe działania promocyjne mogą łamać przepisy ustawy i Kodeks Etyki Lekarskiej.
Reklama usług medycznych w Polsce podlega ścisłym regulacjom prawnym, które mają na celu ochronę pacjentów przed wprowadzaniem w błąd oraz promowanie wyłącznie odpowiedzialnych praktyk medycznych.
Jak reklamować usługi medyczne z zachowaniem etyki lekarskiej i dostosowaniem się do przepisów prawnych? Nasi marketingowcy są w takich działaniach specjalistami – na bieżąco śledzimy zagadnienia związane z tym tematem, a w swoim portfolio mamy współpracę m.in. z Pogotowiem Ratunkowym we Wrocławiu.
Jak promować usługi medyczne, aby nie były one reklamą?
Podczas reklamowania usług medycznych należy uważać przede wszystkim na przekaz informacji – powinien on być pozbawiony określeń wartościujących, obietnic i bezpośredniego zachęcanie odbiorcy do skorzystania z usługi. Jak promować usługi medyczne z pominięciem tego typu działań?
Skup się na podkreśleniu obiektywnych cech danej usługi, które są potwierdzone naukowo. Zdobywanie pozytywnej opinii zawodowej powinno być oparte na realnych wynikach prac i udokumentowanych osiągnięciach – budowanie zaufania i przyjaznych relacji z pacjentami może pomóc Ci osiągnąć zadowalające rezultaty.
Dobrym pomysłem promocji usług medycznych jest pokazanie profesjonalizmu danej placówki – w tym celu warto zainwestować w szyldy i banery, które będą opisywały wykonywaną przez Ciebie działalność. W atrakcyjny i nowoczesny sposób zrobisz to między innymi z wykorzystaniem neonów LED – w ten sposób nazwa lub logo Twojej placówki będą doskonale widoczne nawet z dalszej odległości po zmroku.
Kolejną ciekawą propozycją na to, jak promować usługi medyczne, jest oklejanie szyb i witryn Twoich placówek. W tym celu wykorzystuje się wysokiej jakości folie One Way Vision (OWV) – dzięki nim w prosty sposób przykujesz wzrok przechodniów z zewnątrz i nie ograniczysz pola widzenia od wnętrza budynku.
Co może znaleźć się na reklamie usługi medycznej?
Zastanawiasz się, jak reklamować usługi medyczne bez narażenia się na nieprzyjemne konsekwencje prawne? Zakres informacji, które bez obaw możesz przekazywać na szyldach reklamowych to:
- tytuł zawodowy oraz imię i nazwisko lekarza,
- miejsce, dni i godziny przyjęć,
- zakres wykonywanych usług medycznych,
- stopień i tytuł naukowy lekarza,
- specjalizacje i umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycznych,
- numer telefonu.
Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak promować usługi medyczne zgodnie z prawem
Reklama usług medycznych to wyzwanie, które wymaga uwzględnienia zarówno regulacji prawnych, jak i etycznych standardów. Skuteczne sposoby promowania firmy w branży medycznej to m.in. banery informacyjne, okleiny witrynowe czy neony LED – pamiętaj, że powinny być one dobrze przemyślane, uczciwe oraz dostosowana do specyfiki danej działalności.
Nie wiesz, jak promować usługi medyczne? Agencja Vizer ma na swoim koncie szereg udanych współprac z placówkami medycznymi, takimi jak Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu – skontaktuj się z nami, a z chęcią udzielimy Ci cennych wskazówek.